press

Click on the link below to download our 2013-2014 press kit in PDF format

Subtle Lip Can press kit 2013-2014 (PDF)

Click on the photo to download a high definition version

IMG_0061

“…it is the musicians’ ability to maneuver as an ensemble – the sudden, breathtaking changes from breakneck flourishes and jarring textures to seductive reverberations that shimmer and disappear – that ultimately make this album so captivating.” – Signal To Noise (USA)

“The band’s invented a tonal vocabulary all its own; a language crimped, parched and folded; a sound that communicates a different kind of communion. Absolutely, most definitely essential listening.” – Forest Gospel (USA)

“It’s cutting edge stuff at its best, …beautiful, moody, dramatic, and a thoroughly enjoyable listen.” – Left Hip Magazine (USA)

“One of my favourite releases of this year (…) The sounds have me convinced that there’s something in the water in Montreal.” – Spontaneous Combustion (Germany)

“Subtle Lip Can’s debut is a fleshy menace of sound; sound abounding in subtlety and carnage; sound with lungs and a heart. Simply put: it’s an album you can’t afford to miss.” – Foxy Digitalis (USA)

“It’s good to see someone who does not accept subservience to the improvisation market’s current laws; here’s hoping that we’ll hear again soon from such an unexampled unit.” – Massimo Ricci (Italy)

“Par occasion les frottements du batteur Isaiah Ceccarelli rappellent une trompette assourdie, par d’autres, un instrument plus proche de ceux de ses acolytes, laissant croire au trio à cordes. Cette inventivité va de pair avec deux maîtres respectifs de leur domaine : le guitariste Bernard Falaise et le violoniste Josh Zubot. Fidèle à ses habitudes, Falaise nous sert cette un plat sonore de haute distinction comme seul lui sait le faire : joute avec amplificateur, pédaloscopie surchargée et succinctement des notes. De son côté, le jeune Zubot prend encore une fois du gallon et s’impose comme la définitive relève par sa précision, sa constance et son passage rapide d’un mode structuré à l’improvisation la plus libre. De ce grinçant refuge résulte la démarche ostentatoire d’un véhicule en plein contrôle.” – Douze pouces dans le jazz (Québec)